Autor: Miłosz Bogdanowicz
Data publikacji: 30-05-2018 00:42
Uwaga na fałszywe maile wysyłane rzekomo przez PKO Bank Polski

Uwaga na fałszywe maile wysyłane rzekomo przez PKO Bank Polski

(Fot. PKO Bank Polski)

PKO Bank Polski ostrzega przed fałszywymi emailami wysyłanymi do klientów banku. Po kliknięciu w link i podaniu danych uwierzytelniających klienci mogą stracić wszystkie swoje oszczędności.

- Link zawarty w mailu kieruje do fałszywej strony, na której znajduje się prośba o podanie danych uwierzytelniających – numeru klienta, hasła oraz kodu jednorazowego służącego do autoryzacji operacji. Przypominamy, że Bank nigdy nie prosi o podanie kodów autoryzacyjnych przy logowaniu oraz nigdy nie wysyła maili z linkiem do logowania do serwisu transakcyjnego. Prosimy zawsze zwracać uwagę na niestandardowy wygląd strony logowania, np. niewłaściwy adres, brak obrazka bezpieczeństwa - alarmuje PKO BP na swojej stronie internetowej.

Jednocześnie bank przypomina o zasadach bezpieczeństwa. - Zachowajmy ostrożność i ograniczone zaufanie w stosunku do wiadomości od nieznanych nadawców, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linku – nie odpowiadaj na nie i nie ujawniaj swoich danych. Sprawdzajmy też poprawność adresu strony widniejącego w przeglądarce i wprowadzajmy go zawsze ręcznie, nie klikając w linki podane w mailach - czytamy.

Każdy, kto skorzystał z linka zawartego w fałszywej wiadomości i podał jakiekolwiek dane na stronie przypominającej serwis iPKO powinny skontaktować się z bankiem pod numerem 800 302 302.

Więcej informacji można znaleźć tutaj.

Komentarze

Najnowsze

Polub nas

Polska i świat

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką plików cookie. Możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.