Autor: Redakcja
Data publikacji: 30-11-2018 10:44
Jak usprawnić komunikację w zawodzie prawnika? Studenci UO już to wiedzą!

Jak usprawnić komunikację w zawodzie prawnika? Studenci UO już to wiedzą!

(Fot. Miłosz Bogdanowicz)

Jak komunikować się z klientem? Jak konstruować asertywne komunikaty? Czym są blokery? - między innymi takie zagadnienia omawiano wczoraj podczas kolejnych warsztatów organizowanych w ramach projektu "Kazusomaniak" na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Opolskiego.

- W ramach naszej inicjatywy skupiamy się na praktyce prawniczej. Tym razem przyszli sędziowie, radcy czy też prokuratorzy poznali na warsztatach nieocenioną wartość sprawnej i właściwie ukierunkowanej komunikacji z klientem lub przełożonym - tłumaczy Reporterowi Opolskuemu mgr Katarzyna Dziewulska, wykładowca na WPiA UO, pomysłodawca "Kazusomaniaka".

Ewa Wilczewska, trener biznesu, podkreśla, iż prawnik musi być elastyczny w rozmowach z innymi ludźmi. - W zależności od osobowości klienta, musimy dobrać do niej odpowiednie narzędzia i sposób skonstruowania komunikatu. Czasem będzie to twarde i asertywne zdanie, czasem bardziej "miękka" rozmowa - słyszymy.

- Młodzi adepci prawa muszą pamiętać również o tym, że dziś ich klienci są wyedukowani, potrafią też wyrażać swoje oczekiwania, traktując - co zupełnie zrozumiałe - swoją sprawę niezwykle emocjonalnie. Dlatego warto stawiać nie tylko na naukę przepisów, ale również na rozwój innych kompetencji, w tym sztuki komunikacji - podsumowuje Ewa Wilczewska.

Przypomnijmy, projekt "Kazusomaniak" to inicjatywa zapoczątkowana na WPiA rok temu. Po cyklu kilku comiesięcznych warsztatów, studenci 3 i 4 roku prawa UO spotykają się na wiosennej konferencji naukowej.

Komentarze

Najnowsze

Polub nas

Polska i świat

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką plików cookie. Możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.